`Innovaties komen nog steeds vaak moeilijk van de grond`

Bedrijven beginnen innovatie steeds meer als serieus vakgebied te beschouwen, maar desondanks komen innovaties nog steeds vaak moeilijk van de grond. Dat stellen Corinne Goenee en Jack Stroeken van (strategisch) marketingbureau Innovaction in Leiden. Innovaction verricht onderzoek naar innovatie en trends wereldwijd en ondersteunt fabrikanten als Ahold bij hun innovatiebeleid. Volgens Goenee is innovatie nog geen uitgekristalliseerd vakgebied en zijn er nog geen vaste methoden ontwikkeld, waardoor veel fouten worden gemaakt. Grote fouten die gemaakt worden zijn een gat tussen merk en product, een gat tussen innovatiestrategie en de invulling en een gat tussen trend en de uitwerking daarvan. Innovaction kan bedrijven helpen deze fouten te voorkomen. Het houdt zich onder meer bezig met organisatie en advies, trend- en marktonderzoek, merkencommunicatie en het bouwen van merken. Volgens Stroeken kunnen we in Nederland nog veel leren van concepten in het buitenland. Op het gebied van agf wordt in Nederland bijvoorbeeld nauwelijks iets aan innovatie gedaan, terwijl hier juist wel heel veel mogelijk is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!