V&D podium voor toneelstuk

In de V&D in Leiden voert De Veenfabriek een toneelstuk op over de westerse consumptiemaatschappij. Het hele warenhuis geldt als decor voor de voorstelling Haar leven haar doden.

Regisseur Paul Koek koos voor V&D om de boodschap van het stuk – consumentisme is allesoverheersend, geluk is te koop – extra kracht bij te zetten. Het toneelstuk is geschreven door Martin Crimp, een van de meest gespeelde en geprezen Britse toneelschrijvers.

V&D heeft het stuk ongezien in huis gehaald. Koek: “Het is natuurlijk geen kritiek op de V&D. Dat zou te smal zijn. Er zit een hele wereld achter.” Van bezoekers heeft Koek al te horen gekregen dat de combinatie van voostelling en locatie ze aan het denken zet, over behoeftes die worden gecreëerd, over alles dat hen wordt voorgezet en dat ze kritiekloos consumeren.

Voor de voorstellingen, tot en met 11 november, zijn nog kaarten beschikbaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!