Jonge kinderen hebben invloed op koopgedrag ouders

Een kwart van de ouders met kinderen tot zeven jaar zegt dat hun kinderen invloed hebben op de producten die gekocht worden. De helft van de ouders zegt rekening te houden met wat hun kind ‘leuk’ of ‘lekker’ vindt. Dit blijkt uit onderzoek van uitgever Sanoma onder 700 ouders met jonge kinderen. “In veel gevallen werken de ouders allebei, waardoor ze een schuldgevoel hebben ten opzichte van hun kinderen. Om dat weg te werken, laten ze hun kinderen vaker meepraten over de boodschappenlijstjes, maken ze meer gezinsuitjes en geven ze duurdere cadeautjes en luxere producten”, aldus onderzoeker Dennis Hoogervorst van Sanoma.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!