‘Nieuwe formule Tesco wordt succesvol’

Fresh & Easy, Tesco’s nieuwe formule waarmee vorige week aan de Amerikaanse westkust is begonnen, biedt veel kans op succes. Dit voorspelt het Britse onderzoeksbureau IGD. Het instituut denkt dit omdat Tesco met Fresh & Easy een concept heeft gekozen dat het gat opvult tussen de traditionele grote supermarkten en de kleine lokale speciaalzaken. “Bij Fresh & Easy kunnen Amerikaanse consumenten veel sneller hun boodschappen doen dan in de grote supers, terwijl tegelijkertijd het assortiment van het nieuwe format een stuk groter is dan dat van de speciaalzaken of gemakswinkels”, aldus Ben Miller van IGD.

Vorige week opende de Britse supermarktgigant de eerste Fresh & Easy-winkels in San Diego, Los Angeles, Phoenix en Las Vegas. Van daaruit moet de formule zich verder langs de westkust uitbreiden. Volgens Miller gaat Tesco zich behalve in winkelomvang op nog eens twee andere terreinen onderscheiden van de concurrentie. Zo wordt gekozen voor een groot aantal private labels en kiest Tesco voor een andere prijsstrategie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!