Sampling werkt ook op lange termijn

Een samplingactie werkt door op de lange termijn. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van promotiebureau Bananas.

Vijf procent van de personen die na een samplingactie besloten een product te kopen, schaffen na vier jaar nog steeds datzelfde product aan. Volgens Motivaction is niet eerder onderzoek gedaan naar de langetermijneffecten van sampling. De consument beoordeelt een samplingactie niet alleen naar aanleiding van het product, ook de manier waarop de actie wordt uitgevoerd, wordt meegenomen in de consumentenwaardering.

De onderzoekers hebben zich gebogen over samplingacties uitgevoerd tussen 2002 en 2007 en omvat data van ruim 15 duizend gesamplede consumenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!