Albert Heijn verlaagt prijzen drogisterijartikelen

Na de hamsterweken met afgeronde bedragen in januari stort Albert Heijn zich vanaf vandaag op de drogisterijartikelen. De prijzen uit het drogisterijassortiment worden met 5 tot 40 % verlaagd. Drogisterijzusje Etos verlaagt vandaag van 300 producten de prijzen. “Tien jaar geleden kocht 70% van de klanten artikelen als luiers, shampoo, zeep en deodorant bij AH. Nu is dat nog maar 30%. Blijkbaar vinden consumenten die prijzen bij ons te hoog”, is de reactie van woorvoerder José Mes van Albert Heijn. Marktleider AS Watson, eigenaar van Kruidvat en Trekpleister, reageert in het AD op de aangekondigde prijsverlaging: “Van oudsher hebben wij altijd de laagste prijzen. Als concurrenten gaan schuiven, schuiven wij mee.” DA, de keten van zelfstandige drogisten, zegt in het AD over de prijzenaanval van Albert Heijn: “AH wil blijkbaar met de prijzen een achterstand inhalen. Maar als je bijvoorbeeld luiers flink goedkoper maakt, gaat dat onherroepelijk ten koste van de kwaliteit. Daar heb je natuurlijk niets aan, als je baby elke ochtend drijfnat wakker wordt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!