Wachttijd klantenservice aangepakt

Lange en dure wachttijden van telefonische klantenservices moeten aangepakt worden. Staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken komt hiertoe met wetgeving.

Telecomwaakhond OPTA moet straks boetes kunnen uitdelen aan bedrijven die een te lange wachttijd hanteren. Ook moeten consumenten met hun klacht terecht kunnen bij een nieuwe geschillencommissie.

Heemskerk zet zwart op wit ‘wat een redelijke wachttijd is'. Verder moeten klanten goede informatie krijgen over tarieven. Uit recent onderzoek blijkt dat consumenten zich massaal ergeren aan telefonische klantenservices: 58 procent ergert zich ‘wel eens’, 40 procent is ‘geregeld’ geïrriteerd.

Klanten zijn vooral ontevreden over telecombedrijven als UPC, KPN en Tele2. Daar overschrijdt de wachttijd in een kwart van de gevallen de ‘irritatiegrens’ van één minuut.

Reacties 1


Ronald Muller 14 aug, 12:31

Dan wordt er weinig aan gedaan stond vandaag lange dan 31 minuten in de wacht en dan wordt je ook nog eens van kastje naar de muur gestuurd.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!