Albert Heijn vreest recessie door prijsstijgingen

Fabrikanten van levensmiddelen verhogen de prijzen meer dan de prijsstijgingen van de grondstoffen rechtvaardigen. Dat stelt Dick Boer, directeur van supermarktketen Albert Heijn.

Boer vreest dat de prijsstijgingen funest zullen zijn voor het toch al wankele consumentenvertrouwen en waarschuwt voor het ontstaan van een recessie. Albert Heijn is de enige supermarkt die omzetgroei realiseert, voor de rest van de markt is de volumegroei vrijwel nihil, aldus Boer.

Albert Heijn ziet in de gestegen prijzen aanleiding zijn prijzen te verlagen. Volgens een AH-woordvoerder is Albert Heijn door series prijsverlagingen inmiddels goedkoper dan C1000 en Plus. Maar om te voorkomen dat het opnieuw een duur imago verkrijgt wil Albert Heijn de prijsafstand tot ketens als Jumbo, Dirk en Hoogvliet verder verkleinen. Dat moet de keten de gewenste positie in het midden van de markt opleveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!