Blokker test nieuwe winkelformule

Retailer Blokker gaat een nieuwe winkelformule testen in Apeldoorn. Het nieuwe concept heet Big Bazar. De pilotstore die vorige week werd geopend kenmerkt zich volgens verkoopleider Michel Willems door overzichtelijkheid. “We krijgen nu al opmerkingen dat het ruim en licht is, fris en overzichtelijk”, zegt Willems.

Rekken reiken niet meer, zoals voorheen, tot aan de plafonds. Doordat ze nog slechts anderhalve meter hoog zijn kunnen klanten erover heen kijken de winkel in. Bij het bepalen van de routing in de winkel is er niets veranderd. Wat betreft assortiment verschilt Big Bazar van Blokker doordat er geen serviceartikelen (zoals foto’s en elektra) worden verkocht. Big Bazar pleit namelijk voor zoveel mogelijk selfhopping, want als de klant zich zoveel mogelijk zelf kan redden, scheelt dat personeelskosten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!