'Conceptstore sleutel tot succes voor sportmerken'

De sportmerken Nike en Adidas varen wel bij het openen van conceptstores. De openingen van dit soort winkels blijkt een goede marketingstrategie, want het betrekt consumenten op een succesvolle manier bij het reilen en zeilen van het bedrijf en kan deze zo aan zich binden.

De eerste Adidas Originals Store werd in 2001 geopend in Berlijn, daarna volgden Londen, Tokio en New York. In 2006 opende de Adidas Originals Store in de Amsterdamse Leidsestraat. Daar is sinds 2005 ook de Nikewomen Store gevestigd. Die winkel is speciaal ontwikkeld voor Nikes vrouwenconcept. De conceptstore is momenteel marketingstrategisch een succesvolle winkelformule. Naar verwachting zullen ze de komende tijd nog volop ontwikkeld worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!