EK-duel levert 42 miljoen euro extra op

Iedere wedstrijd die Oranje zal spelen op het Europees Kampioenschap volgend jaar levert de Nederlandse economie 42 miljoen euro extra op. Dat heeft creditcardmaatschappij Mastercard berekend. De kredietverschaffer is sinds 1992 één van de officiële sponsors van de Europese voetbalbond UEFA.

Op het EK, dat volgend jaar zomer plaatsvindt in Zwitserland en Oostenrijk, speelt Oranje poulewedstrijden tegen Frankrijk, Italië en Roemenië. De wedstrijden van Frankrijk tegen Italië, Nederland tegen Frankrijk en Italië tegen Nederland zullen de grootste economische impact hebben, aldus Mastercard.

De onderzoekers van Mastercard concluderen dat de Europese economie met 1,4 miljard euro zal profiteren van het toernooi. Het gaat daarbij vooral om de verkoop van tickets en reizen, de verkoop van eten en drinken, merchandising, advertentie-inkomsten en een toenemend gebruik van telecommunicatie en nieuwe media.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!