Berekenen van return on media investment kan retailmarketing verbeteren

Veel retailers hebben weinig inzicht in de return on investment van hun mediacampagnes. Met de Portable People Meter (PPM) van Arbitron kunnen managers in de detailhandel de effecten van radio- of tv-campagnes op het bezoek van consumenten aan hun winkel beter in kaart brengen. De PPM is een elektronisch analysesysteem dat de uitkomsten van mediaonderzoek samenbrengt met het winkelgedrag van de consument zoals gemeld via consumentenpanels.Uit de eerste resultaten van een pilotonderzoek blijkt dat de uitkomsten van multimediaonderzoek inderdaad samengebracht kunnen worden en dat winkelbezoek inderdaad samenhangt met blootstelling aan reclame. Reclame beinvloedt het winkelbezoek positief. Hoe vaker consumenten aan de betreffende reclame blootgesteld werden, hoe vaker ze de winkels bezochten.Door gebruik te maken van de PPM kunnen detaillisten hun mediakeuze aanpassen aan het winkelgedrag van de consument. Ook wordt de return on media investment van individuele marketingactiviteiten duidelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!