‘AH start opnieuw prijzenoorlog'

Albert Heijn start dit jaar wederom een prijzenoorlog om het imago van duurste supermarkt van zich af te schudden. Dat zei supermarktdeskundige Jan Willem Grievink in het Radio 1-journaal.

Dat 500 winkels dit jaar van eigenaar zijn veranderd, speelt volgens Grievink ook een rol in een hernieuwde prijsstrijd. Die zullen zich in de markt willen zetten en daarom moet Albert Heijn maatregelen nemen. Verder zijn duurdere grondstoffen, met flinke prijsstijgingen voor zuivel, olie en graan als gevolg, reden om verlagingen ter compensatie door te voeren. Supermarkten zullen leveranciers onder druk zetten voor een zo goedkoop mogelijke levering.

Ook de nieuwe prijzenoorlog krijgt zijn slachtoffers. Ging Laurus ten onder aan de vorige prijsstrijd, nu zal een formule in het 'middensegment' kopje onder gaan, meent de supermarktdeskundige.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!