Nederlander wil blijven winkelen in ‘echte’ winkel

Nederlanders geven de voorkeur aan persoonlijk contact bij het winkelen boven online shoppen. Maar liefst 84 procent van de Nederlandse consumenten gaat de deur uit om bijvoorbeeld een nieuwe garderobe aan te schaffen. Slechts 14 procent winkelt online en 11 procent telefonisch. Dat blijkt uit een onderzoek naar Europees klantcontact dat is uitgevoerd in opdracht van BT door Coleman Parkes. Nederlanders vinden persoonlijk contact belangrijk bij het winkelen, 80 procent van de Nederlandse consument hecht hier waarde aan. Verder liet BT het klantcontact onderzoeken van de reisbranche, nutsbedrijven en de financiële sector. - Nederlanders geven de voorkeur aan het online boeken van een reis (39 procent) of persoonlijk op het reisbureau (41 procent). Alleen Duitsers gebruiken met 45 procent het internet meer. - In het online contact met nutsbedrijven loopt Nederland voorop, 25 procent van de Nederlanders communiceert het liefst online. Dat is het hoogste in Europa. De meeste Nederlanders geven echter de voorkeur aan de telefoon (bijna 50 procent), een kwart communiceert vooral per post en 12 procent geeft de voorkeur aan persoonlijk contact. - Nederlanders geven minder om persoonlijk contact met hun bank dan andere Europeanen en kiezen vaker voor gemak. Gemiddeld bankiert 18 procent van de Europese consument online, in Nederland is dat 37 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!