‘Kippenactie hindert Tesco niet’

Het Britse supermarktconcern Tesco zegt dat de verkoop van kip niet is teruggelopen na een spraakmakend tv-optreden van Jamie Oliver. De populaire kok liet in zijn nieuwe programma Jamie’s Fowl Dinners mannelijke kuikens verstikken door een combinatie van koolmonoxide en kooldioxide. Hij wilde daarmee de kijkers bewust maken van verwerking van kippen in de bio-industrie.

De actie werkt echter vooralsnog niet door in de verkoopcijfers van kip in Groot-Brittannië, stelt de website worldpoultry.net. Volgens een Tesco-woordvoerster lag de dagelijkse kipomzet de afgelopen dagen zeven procent hoger dan in november vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!