Aldi en Lidl groeien alleen nog door prijsverhogingen

Discounters Aldi en Lidl verliezen de strijd om extra bestedingen van supermarktklanten. De prijsvechters danken hun groei uitsluitend nog aan het verhogen van prijzen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau AC Nielsen.

Uit de cijfers blijkt dat de Duitse formules over de eerste negen maanden van 2007 een beperkte omzetgroei van 1,2 procent hebben gerealiseerd, die geheel is toe te schrijven aan de prijsstijging in die periode. De totale markt deed het met een omzetgroei van 4,1 procent een stuk beter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!