Supermarktbakkerijen draaien goed jaar

Nederlandse supermarktbakkerijen hebben afgelopen jaar de omzet met acht procent zien stijgen. Met name de 'luxere' broodsoorten, zoals brood met extra veel vitaminen en buitenlands brood, raken meer in trek bij de consument, zo schrijft vakblad Distrifood.

Micha Veenman, marketingmanager bij Bakkersland, denkt dat brood een steeds grotere rol speelt in het eetpatroon van de consument. Brood wordt vaker gegeten omdat het gezien wordt als lekker, voedzaam en gezond. Gezien deze trend vindt Veenman dat retailers hun aanbiedingenbeleid zouden kunnen aanpassen; de consument zal bijvoorbeeld bij luxer brood eerder neigen naar luxere broodbeleg-aankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!