Starbucks doet koffie in de uitverkoop

Koffieketen Starbucks voelt de hete adem van fastfoodketens als McDonald’s in de nek. Daarom verlaagt de keten in Seattle en omgeving de prijzen van een bakje koffie naar een dollar (69 eurocent).

Deze prijs ligt volgens Starbucks onder die van koffie die bij McDonald’s te koop is en zo hoopt de keten klanten van de fastfoodketen te trekken. Ook het onbeperkt bijvullen van koffie moet de Amerikaanse klanten terug naar Starbucks leiden.

Tot nu toe richtte Starbucks zich bewust op een hoger prijssegment. Een bakje troost kost er nu tussen de anderhalve en vier dollar. Starbucks kampt met tegenvallende groeicijfers en een dalende beurskoers. Starbucks telt meer dan veertienduizend vestigingen wereldwijd. 



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!