Wincor Nixdorf richt zich op innovatie

Wincor Nixdorf, producent van it-oplossingen voor het bankwezen en de retail, wil verder groeien door zich te richten op innovatie. Dat heeft de ceo van het Duitse concern, Eckard Heidloff, gezegd tijdens Wincor World, het driedaagse beursevenement van het bedrijf in het Duitse Paderborn.

Tijdens Wincor World, dat van dinsdag tot en met donderdag werd gehouden, bezochten ruim zevenduizend bank- en retailprofessionals uit tachtig landen de ruim 600 stands die de beurs rijk is.

De it-oplossingen van Wincor Nixdorf, in de vorm van software, hardware, cash-management systemen en de daarbij behorende services, veranderen de manier waarop retailers hun bedrijf runnen, legde Heidloff uit. “Innovatie is de sleutel tot succes. We denken voortdurend vanuit de klant. Hoe kunnen we door innovatie en automatisering zorgen voor kostenbesparingen en optimalisatie van bedrijfsprocessen? Het vinden van inventieve oplossingen hiervoor is onze kracht: we slagen er voortdurend in kostenbesparingen van minimaal twintig procent te realiseren bij onze klanten.”

Wincor is het nieuwe jaar overigens goed begonnen. De onderneming heeft de omzet in het eerste kwartaal van het boekjaar 2007/2008 met tien procent zien toenemen ten opzichte van dezelfde periode in 2006/2007. Vooral de markten buiten Duitsland zijn sterk gegroeid. “Op dit moment komt 27 procent van onze inkomsten uit Duitsland, terwijl dit in 2000 nog 56 procent was”, zei Heidloff. Vooral in de Verenigde Staten en China groeide het bedrijf hard.

Ook in Nederland timmert Wincor Nixdorf aan de weg. Zo beheert het bedrijf de software van alle pinautomaten in Nederland, met uitzondering van de Fortis-automaten. Ook implementeerde het bedrijf vorig jaar selfscan- en selfcheckout oplossingen bij diverse Albert Heijn-vestigingen. “Op dit gebied zie ik nog veel groeimogelijkheden”, aldus Henri de Mildt, algemeen directeur van Wincor Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!