Duitse koffiereus Tchibo verovert langzaam Nederland

De Duitse koffiegigant Tchibo heeft al vier winkels in Nederland geopend. De winkels hebben een oppervlakte van nog geen 100 m2 en zijn gevestigd in Apeldoorn, Tilburg, Ede en Eindhoven. De huiskleuren van Tchibo zijn geel en blauw. Tchibo is in 1949 ontstaan in Hamburg. De naam is een afgeleide van Thilling en het woord `boon`. In 1955 kwam de eerste koffieshop en sinds de jaren zeventig is het assortiment uitgebreid met aan koffie verwante producten. In de jaren negentig werd gekozen voor een scala aan non-foodproducten, zoals een ijsblokjesmachine, nylonkousen en digitale camera`s. Het assortiment wordt wekelijks vernieuwd. 50% van de producten wordt in Azie geproduceerd, waardoor deze tegen een aantrekkelijke, lage prijs kunnen worden aangeboden. Inmiddels zijn in Duitsland, Zwitserland en Engeland al 900 filialen en heeft Tchibo 54.000 verkooppunten in onder meer bakkerijen en supermarkten. De omzet komt dit jaar op 8 miljard euro en er wordt bijna 10% winst gemaakt. Daarmee gaat Tchibo ook in Nederland een concurrent worden van onder meer Blokker en Hema. In het begin zal dat hier nog niet zo een vaart lopen, maar in Europa is Tchibo al een belangrijke speler geworden op de retailmarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!