Opvallende, stijlvolle en hippe verpakking leidt tot hogere verkoopcijfers

In een klimaat waar de concurrentie van supermarktketens moordend is en het aantal producten eerder teruggebracht dan vergroot wordt, is het voor fabrikanten zaak hun producten op een andere manier op te laten vallen. Verpakking is een belangrijk reclamemiddel en een verpakking die eruit springt kan het keuzeproces van de consument beinvloeden.In feite staat 'verpakking' gelijk aan 'product' en slimme marketeers baseren hun productontwikkeling dan ook op de volgende vijf strategieen. Bij structurele innovatie gaat het erom de gehele verpakkingsstructuur onder de loep te nemen. Vooral de vorm is belangrijk en differentiatie is het sleutelwoord en het uitgangspunt. Het tweede strategie is functionele innovatie, dat wil zeggen verpakking die toegevoegde waarde biedt. Een voorbeeld zijn de door Kleenex gepatenteerde dozen voor tissues. Drie: de combinatie van structurele en functionele innovatie. Te denken valt aan een fles saus die de gebruiker zowel minder laat morsen als er aantrekkelijk en innovatief uitziet. Het vierde punt: laat het `verhaal` van het product grafisch op de verpakking zien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!