'Prijsstijgingen supers door verpakkingstax'

Door de verpakkingsbelasting die per 1 mei in gaat, vrezen supermarkten dat de prijzen van hun producten met één procent stijgen. Fabrikanten moeten 240 miljoen euro opbrengen voor de verpakkingsbelasting en zullen dat doorberekenen aan de supers, waardoor consumenten dat gaan voelen in hun portemonnee. Dat stelt adjunct-directeur René Roorda van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in De Telegraaf. “We zijn er absoluut niet blij mee. Het lijkt gering, maar het is een flinke kostenpost. Voor de supermarkten betekent 240 miljoen euro driekwart procent van onze jaaromzet”, aldus Roorda.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!