Megapool definitief terug als webwinkel

Elektronicaretailer Megapool keert definitief terug op de Nederlandse markt. De formule, die in 2004 failliet ging, gaat het dit keer proberen in de vorm van een webwinkel. Commercieel directeur Ric Verhoeff presenteerde gisteren de website tijdens een persconferentie in Amsterdam.

“Op het gebied van consumentenelektronica bestaat er geen bekende betrouwbare webwinkel die een groot aantal consumenten aanspreekt. Megapool.nl vult nu deze leemte op”, aldus Verhoeff. Volgens Verhoeff heeft Megapool nog steeds een grote spontane naamsbekendheid onder de Nederlandse consument. Voor de commercieel directeur reden genoeg met die naam opnieuw de elektronicamarkt op te gaan.

Gaat het Megapool in deze gedaante wél lukken? Verhoeff: “De laatste tijd is gebleken dat internet veel potentieel biedt. Ook bestaat onder consumenten geen schroom meer via internet iets te kopen. Bovendien is Megapool een sterke naam, dus ik denk dat Megapool.nl een goede slagingskans heeft.”

Het unieke van Megapool.nl is volgens Verhoeff dat de consument tot op een zekere hoogte zelf de prijs bepaalt. “Consumenten kunnen kiezen of zij het product laten bezorgen of zelf ophalen. Kiest de koper voor de laatste optie, dan kan het voordeel oplopen tot enkele tientjes.” Momenteel is een afhaalpunt geopend in Veenendaal, maar er volgen binnenkort meer verspreid door het land.

Verhoeff vertelt dat de site overzichtelijk en simpel is ingericht met onder meer duidelijke iconen voor de verschillende productgroepen. “Hierdoor kan de klant zich gemakkelijk oriënteren – kijken, kiezen en kopen.” De site telt elf productgroepen, waaronder televisie, audio, navigatie, persoonlijke verzorging, wassen en drogen.

De komende tijd zal op televisie, radio en internet een reclamecampagne van start gaan die een succesvolle terugkeer van Megapool in retailland kracht bij moet zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!