Franse supers verdelen markt

Franse supermarkten concurreren niet, maar hebben de markt verdeeld. In het overgrote deel van het land zijn bewoners aangewezen op één supermarktketen, die daardoor de prijzen kan opdrijven. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Asterop, schrijft het Algemeen Dagblad.

De grote winnaars zijn de supermarkten van Carrefour, die onder verschillende namen actief zijn. In bijna 41 procent van de Franse steden en dorpen zijn zij de enige super, zonder concurrentie van andere ketens. In slechts dertien procent van Frankrijk is sprake van echte concurrentie.

Een consumentenorganisatie stelde vast dat prijzen van sommige consumentenproducten buitensporig stegen. Ham werd in de winkel veertig procent duurder, terwijl de prijs van varkensvlees daalde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!