Bedrijven proberen `vette` hap verantwoord aan te prijzen

Levensmiddelenconcerns krijgen in toenemende mate de zwarte Piet toebedeeld als het gaat om de schuldvraag waarom de Nederlandse bevolking steeds dikker wordt. Vroeger kwamen de bedrijven weg met het standpunt dat het niet de producten zijn die dik maken maar de levensstijl die een consument er op na houdt: `iedereen weet toch dat je geen tien zakken chips per dag moet eten`. Het probleem van overgewicht is echter groter geworden. Tegenwoordig is 50% van de mannen en 40% van de vrouwen te dik. Ongeveer 10% lijdt aan obesitas. Concerns en communicatiebureaus staan inmiddels voor de schier onmogelijke taak om een `vette` hap verantwoord aan de man te brengen. Aan de ene kant zoeken bedrijven meer balans in hun assortiment. McDonald`s, dat salades en light-varianten introduceerde, is hier een goed voorbeeld van. Aan de andere kant proberen bedrijven naast hun `ongezonde` voeding ook gezonde producten aan de man te brengen. Zoals Unilever, dat naast Magnum`s ook dieetproducten verkoopt. Verder steken concerns veel energie en tijd in voorlichting en sponsoren ze voedingcongressen en sportactiviteiten. De boodschap die ondernemingen verder in het algemeen uitdragen is dat je `met mate en gevarieerd` moet eten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!