Geox duikt in sportschoenenmarkt

Het Italiaanse schoenen- en modemerk Geox stapt in de markt voor sportschoenen. Het modemerk presenteerde gisteren daartoe in Milaan een collectie sportschoenen. Het schoeisel is voorzien van de anti-zweetgaatjes, waar Geox groot mee is geworden.

Geox zegt niet te willen concurreren met grote sportmerken als Nike, Puma en Adidas. “Wij bieden een heel nieuwe weg”, zegt Mario Moretti Polegato, oprichter en voor 71 procent eigenaar van het bedrijf. “Andere sportmerken hebben rubberen zolen en dat is niet erg hygienisch. Als hun schoenen gaatjes in de zool hebben voor de ventilatie, komt er ook water naar binnen.”

Geox heeft allereerst hardloopschoenen op de markt gebracht, later volgt een lijn golfschoenen. Prijs van het schoeisel ligt tussen de 120 en 130 euro en ze zijn voorlopig uitsluitend te koop in de eigen Geox-winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!