Internet ontwikkelt zich positief als verkoopkanaal

Consumenten switchen tegenwoordig steeds makkelijker tussen verschillende aankoopkanalen. Vooral internet ontwikkelt zich positief. Dat blijkt uit het onderzoek `De multichannelende consument` van de Erasmus Universiteit , Marketresponse en VODW Marketing. Volgens Andre Doffer, research & consultancy director bij Marketresponse, blijft de winkel nog het dominante kanaal, maar er zijn wel situaties waarin de positie van de winkel niet meer zo vanzelfsprekend is. Vooral specifieke producten, zoals boeken, computers, reizen, audio- en videoapparatuur en ziektekostenverzekeringen worden steeds vaker via het internet aangekocht. De stijgende populariteit van internet als verkoopkanaal heeft volgens Doffer te maken met het verdwijnen van barrieres. Zo hebben ongeveer twee miljoen Nederlanders een breedbandaansluiting. `Je ziet dat consumenten evenveel plezier beleven aan het kopen via internet als aan het kopen in de winkel. Er bestaat bij consumenten nog altijd schroom om te betalen via internet en om bijvoorbeeld persoonsgegevens vrij te geven. Met internet als hulpmiddel orienteren consumenten zich beter dan vroeger en daar moeten verkopers rekening mee houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!