Definitie tuincentrum moet nodig worden aangepast

Bij de Nederlandse tuincentra is momenteel sprake van branchevervaging. Dat stelt Frans Peeters, sinds 11 november 2004 voorzitter van de NVT. Peeters vindt `branchevervaging` negatief klinken, maar het is een feit dat ondernemers hun assortiment sterk hebben gewijzigd. Levend groen heeft zijn centrale rol verloren en de tuincentra hebben steeds meer weg van een Beverwijkse Bazar. Volgens Peeters schuiven de tuincentra meer op richting `wellness`. In de ogen van de consumenten bestaat het assortiment uit `leuke spullen om lekker in huis en tuin te genieten`. Relaxen en genieten zijn ook steeds duidelijker het centrale uitgangspunt voor tuincentra. De definitie van het winkeltype tuincentrum zal in 2005 waarschijnlijk moeten worden aangepast. Dat is wellicht nodig, omdat de NVT aan verschillende overheden moet kunnen uitleggen waar het winkeltype voor staat. Op basis van gedegen kennis moet de NVT dus voor een scherp profiel van de branche en het winkeltype gaan zorgen. Dat wordt moeilijk, omdat er nauwelijks actuele cijfers, trends en marktanalyses beschikbaar zijn. De NVT wil daarom een neutraal en professioneel platform gaan vormen, waar alle partijen gerust hun gegevens kunnen deponeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!