Supers verwachten ‘omzetboost’ door EK

Nederlandse supermarkten verwachten flink te verdienen aan het aanstaande EK-voetbal. De supermarktbranche kan een extra omzet boeken van zo’n 45 miljoen euro, berekende marktonderzoeksbureau GfK Panel Services.

Met spaaracties, gadgets en de versiering van de winkel kunnen supermarkten zich onderscheiden van de andere supermarkten. Hoofdonderzoeker Joop Holla van GfK stelt dat supermarkten welhaast verplicht zijn mee te doen aan de oranjekoorts. “Helemaal niets doen aan de oranjegekte, keert tegen je. Uit eerdere jaren is duidelijk op te merken dat consumenten van winkel switchen om hun boodschappen te doen als die winkel ze iets extra's biedt.” Er is dan ook geen supermarktbedrijf dat niets doet aan het EK.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!