Bijenkorf maakt lingerie tot speerpunt

De Bijenkorf in Amsterdam geeft lingerie en ondermode sinds enkele maanden een zeer prominente plaats in de winkel. Het aantal merken is uitgebreid van 23 naar 60 en het verkoopoppervlak bedraagt niet minder dan 900 vierkante meter. Volgens inkoopster Ninke Gijzel is lingerie, ongeacht de economische situatie, een echte `category-killer`, een speerpunt. De lingerie-afdeling is onderverdeeld in een achttal segmenten, bijvoorbeeld `Girlie`, `Mix & Match`, `strak en glad` en `Luxury`. Het aanbod van private labels is uitgebreid en bovendien is het maatbereik uitgebreid naar D- en E-cups. Volgens Gijzel lopen de klanten niet het risico te `verdwalen` op de lingerie-afdeling, ondanks de grote vloeroppervlakte en het ruime aanbod. De presentatie is namelijk overzichtelijk en het aantal servicemedewerkers is uitgebreid. De lingerie-afdeling van de Bijenkorf is nu de grootste in Nederland en veel lingeriemerken tonen dan ook interesse om te leveren, zo stelt Gijzel: `Ik benader merken persoonlijk om per segment de juiste prijsopbouw te krijgen. Ook bij ons vind je nu iets leuks voor 12,95 euro en daarmee zijn we gaan concurreren met bijvoorbeeld H&M en Zara.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!