Groter marktaandeel Albert Heijn en SuperUnie

Inkooporganisatie SuperUnie en supermarktketen Albert Heijn hebben het afgelopen jaar hun marktaandelen zien groeien. De supermarktconcerns Schuitema, de organisatie achter de C1000-winkels, en Super de Boer (voorheen Laurus) leverden in. Dat blijkt uit gegevens van marktonderzoeker Nielsen, waar vakblad Foodpersonality over bericht.

Het marktaandeel van Albert Heijn steeg van 27,5 procent in 2006 tot 29,5 procent in 2007. Inkooporganisatie Superunie had in 2007 als geheel een marktaandeel van dertig procent tegen 26,7 procent een jaar eerder. Superunie vertegenwoordigt onder meer vijftien winkelformules waaronder Jumbo, Nettorama en Dekamarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!