Merken sports utility vehicles hebben elk eigen doelgroep

De snelgroeiende markt voor sports utility vehicles (SUV`s) trekt doelgroepen van diverse pluimage aan. In het Verenigd Koninkrijk, waar het aantal SUV`s in vijf jaar tijd met 40% is toegenomen, is deze sector goed voor ruim 6% van alle autoverkopen. Nu ook Fiat, Porsche en Smart met SUV`s komen, houdt die groei zeker aan. Uit onderzoek van Acxiom onder 190.000 eigenaren van SUV`s blijkt dat de merken Jeep, Toyota, Land Rover, Mitsubishi, Suzuki en Nissan elk een eigen groep aanhangers kennen.Suzuki en Jeep hebben de jongste doelgroep: respectievelijk 21% en 22% van de eigenaren is tussen de 25 en 34 jaar oud. Bij de andere merken is dat minder dan 13%. Nissan en Toyota zijn vooral populair bij ouderen: ruim 18% is tussen de 55 en 64 jaar. Bij groepen met een modaal inkomen zijn Mitsubishi en Suzuki populair, evenals de nieuwe SUV`s van Fiat en Smart. De rijkste doelgroep koopt Jeep en Toyota. Alle merken behalve Suzuki worden het meest gekocht door grotere huishoudens. Verder blijkt dat 16% van SUV-eigenaren binnen 1 jaar een andere auto wil en 39% binnen 2 jaar. 30% van de eigenaren heeft hun SUV de afgelopen 2 jaar aangeschaft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!