Huishouden in Japan

Stijgende prijzen van grondstoffen en gewassen, gezondheid, voedselveiligheid, vergrijzing en milieu. Het zijn de achterliggende redenen van de verschuiving in het aanbod van huishoudelijke producten bij de elektronicaketens over de afgelopen jaren. Het zijn ook de drijfveren achter tal van nieuwe technologieën en nieuwe toepassingen waarmee de Japanse consument wordt verleid.

De Japanse elektronicafabrikanten zitten in een spagaat: de gestegen materiaalprijzen kunnen ze niet doorberekenen aan de retailers. Door fusies en samenwerkingsverbanden heeft de retailsector een te sterke onderhandelingspositie opgebouwd.

Lees alles over de elektronicabranche in Japan in het meinummer van RetailTrends, dat vandaag verschijnt. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!