Hästens wint marketingprijs Gay Krant

Lezers van Gay Krant kozen een advertentie van Hästens als hun favoriete advertentie van het afgelopen jaar. Het Zweedse beddenmerk plaatste dezelfde advertentie in verschillende bladen zoals Linda, Ouders van nu en de Gay Krant. In elke uiting zat een twist, speciaal gericht op de doelgroep van het blad. In het geval van de Gay Krant waren dat twee suggestieve bobbels onder de lakens en een pittige tekst.

Hästens heeft de prijs, de zogenaamde Gouden G, inmiddels in ontvangst genomen. Lodewijk van der Peet, ontwerper van de campagne, noemt het een dag uit het leven van een 'über-gay'. De Zilveren G werd door KLM gewonnen en de Bronzen G door Schorer.

De onderscheiding is de tweede gay-vriendelijke marketingprijs voor het Zweedse beddenbedrijf. Al eerder werd het als beste gekozen door de Zweedse homobeweging. Adri van Esch van de Gay Krant: “Deze gedurfde uiting van Hästens wordt gewaardeerd, waarschijnlijk omdat homoseksuelen zelfspot hebben én zichzelf ook serieus nemen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!