HEMA onthult marketingstrategie voor expansie

Warenhuisketen HEMA heeft uitbreidingsplannen. René Repko, marketingdirecteur van Hema, heeft voor deze expansieplannen de nieuwe marketingstrategie onthuld, zo meldt vakblad Marketing Tribune

HEMA kreeg van de nieuwe eigenaar Lion Capital een duidelijke groeidoelsteling. Repko noemt de strategie think global, act local nog steeds relevant. “Wij kunnen onze formule niet één op één doorzetten naar Duitsland. Je moet je aanpassen aan de lokale voorkeuren. Ook met je assortiment. In het algemeen zie je dat alle foodretail een lokale operatie is. Hema wil zijn footprint nu groter maken. Wij hebben typische producten en een typische winkeluitstraling. Daar gaan we per land mee spelen, we schuiven dan andere waarden en producten naar voren. In eerste instantie kijken we voor verdere expansie naar Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Scandinavië.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!