`Communicatie met vrouwen in de showroom gaat niet goed`

Mannen en vrouwen stellen verschillende eisen aan een auto. Dit komt door de fysieke, biologische verschillen tussen de seksen, aldus autofeministe Jacobien Beeker. Zo hebben mannen een smaller blikveld dan vrouwen. Dit betekent bijvoorbeeld dat vrouwen eerder last hebben van A-stijlen in een auto. Het blijkt ook in de showroom nogal eens fout te gaan in de communicatie tussen verkopers en vrouwelijke klanten, aldus Beeker. Het komt vaak voor dat vrouwen die in hun eentje een showroom bezoeken, worden genegeerd. Ook richten verkopers zich altijd tot de man als een vrouw samen met een man binnenkomt. Beeker wijst er op dat in landen als Engeland en Amerika wel aandacht is voor het verkopen aan vrouwen. In de Nederlandse autobranche staat de zogenaamde vrouwenmarketing echter nog in de kinderschoenen, aldus Beeker. Onderzoeksbureau MarketResponse presenteerde onlangs een rapport waarin stond wat vrouwen belangrijk vinden bij het aanschaffen van een auto. Beeker is het alleen eens met de genoemde punten van veiligheid en de hoge zitpositie. De overige punten vindt Beeker stigmatiserend. Vrouwen hechten maar weinig aan een parkeersensor, smaakvol interieur of navigatiesysteem, aldus Beeker.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!