Jaarlijks ruim 12,5 miljard folders verspreid

Nederlandse huishoudens zonder 'nee/nee-sticker' kregen vorig jaar bij elkaar meer dan 12,5 miljard reclamefolders over zich uitgestort. Dat is 5,9 procent meer dan het jaar ervoor. Bedrijven gaven daar 666 miljoen euro aan uit, blijkt uit cijfers die dinsdag op de Nationale Dag van de Brievenbusreclame worden gepresenteerd.

Een gemiddeld huishouden ontvangt nu iedere week 36 folders in de bus, tien meer dan vijf jaar geleden. In de maand december waren het zelfs 46 folders in een week. We gaan gemiddeld 36 minuten in de week met de folders op schoot zitten, dat is een toename van zeven minuten ten opzichte van vijf jaar geleden.

Het grootste deel van de mensen (42 procent) bekijkt folders voor de aanbiedingen, een steeds grotere groep leest ze puur voor de ontspanning (29 procent). Vooral jongeren relaxen graag met een reclameblaadje in de hand. Een vijfde leest folders om zich te oriënteren op wat er allemaal te koop is. Acht op de tien mensen geeft aan blij te zijn wanneer een nieuwe stapel op de mat ploft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!