Chocoladeliefhebber is merktrouw

Chocoladeliefhebbers zijn merktrouw. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zwitserse chocoladeproducent Callebaut in de belangrijkste chocolademarkten. Voor 59 procent van de ondervraagde consumenten in zowel de Verenigde Staten als Duitsland is het merk het meest belangrijke aankoopmotief.

Daarnaast is voor 35 procent van de Duitse consumenten de prijs de meest doorslaggevende factor, op de voet gevolgd door Amerikanen (31 procent) en Fransen (27 procent). Fransen en Amerikanen geven aan promoties nauwgezet in het oog te houden. Een derde van de Amerikanen die een chocoladeproduct bij een sampling-actie op de winkelvloer proeven, koopt de lekkernij meteen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!