Supermarkten profiteren van Oranje

Supermarkten in Nederland hebben afgelopen week de eerste extra 'Oranje-omzet' gedraaid. In vergelijking met dezelfde week een jaar eerder steeg de omzet met vijf miljoen euro, waarmee de totale omzet op 593 miljoen euro uitkwam. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het marktonderzoeksbureau GfK.

De marktonderzoeker voorspelde eerder dat supermarkten dit jaar 45 miljoen euro extra omzet zullen draaien door het EK voetbal. Het voetbaltoernooi stimuleert de verkoop van bier, fris, kant-en-klaarmaaltijden en oranje merchandiseartikelen.

De supermarkten boerden in de hele maand mei goed. De omzet kwam ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar 8,2 procent hoger uit, op 2,94 miljard euro. Dat kwam vooral door de sterk gestegen prijzen voor melk, kaas, brood en appelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!