Heineken is prijzenoorlog van supermarkten zat

Heineken ageert tegen de aanhoudende prijzenoorlog tussen de supermarkten. “Het is niet goed voor onze marges én het is slecht voor de naam van onze producten”, zegt Thony Ruys, voorzitter van de raad van bestuur van Heineken, tijdens de presentatie van de jaarcijfers. Het afgelopen weekend werd een kratje Heineken onder de kostprijs verkocht. “Wij kunnen er niets aan doen. Tijdens onze zakelijke contacten met de afnemers melden we onze bezorgdheid, maar de winkeliers zijn vrij. Je merkt wel dat het inmiddels ten koste gaat van de kleinere merken. Tijdens een Heineken-actie wordt er minder Brand verkocht. De consument gaat namelijk niet meer drinken”, aldus René Hooft Graafland, de financiële topman van Heineken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!