C&A doet proef met selfpaymentkassa’s

Moderetailer C&A is in haar filiaal in Haarlem-Schalkwijk onlangs een proef gestart met selfpaymentkassa’s. Dit betreft een kassa-systeem waarbij de betaling met contant geld geautomatiseerd is.

Waarom deze pilot? “Deze is voornamelijk in het leven geroepen omdat C&A wachttijden bij de kassa zoveel mogelijk wil beperken”, begint Jeroen Snijders, hoofd ICT van C&A. “Getest wordt of het systeem de doorloopsnelheid aan de kassa bespoedigt.”

Door het selfpayment systeem heeft de caissière haar handen vrij voor het afhandelen van andere zaken. “Het systeem zorgt ervoor dat de focus van de caissière volledig ligt bij het verzorgen en inpakken van de goederen en haar beter in staat stelt het klantencontact te intensiveren”, aldus Jeroen van der Schoot, districtsmanager bij C&A.

Het filiaal in Haarlem-Schalkwijk is het tweede Nederlandse C&A-filiaal waar de selfpaymentkassa getest wordt. Van der Schoot: “In Eindhoven loopt de test sinds een jaar en de proef die daar loopt is succesvol.” De test is nu ook in filiaal Haarlem-Schalkwijk om inzichtelijk te maken of een dergelijk betalingssysteem in een kleinere winkel ook werkt.”

“Doordat het betalingsverkeer volledig automatisch wordt verwerkt, komt het de veiligheid ten goede. Er is immers geen contante geldstroom in het filiaal”, aldus Van der Schoot. De proef, die ook in een filiaal in Duitsland loopt, duurt het hele jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!