Europese automerken floreren

Volkswagen, Peugeot Citroën en Fiat hebben alle de nettowinst zien stijgen in het tweede kwartaal. Waar Volkswagen en Fiat sterke verkopen laten zien in opkomende markten, profiteert Peugot Citroën van de vraag naar zuinige auto's.

De Duitse autofabrikant Volkswagen, de grootste autoproducent van Europa, profiteerde vooral van een sterke verkoop in opkomende markten. Dat maakte de onderneming woensdag bekend.

De omzet steeg met 4,5 procent naar euro 29,5 miljard. De cijfers van VW zijn beter dan verwacht. Analisten rekenden op een nettowinst van euro 1,3 miljard en een omzet van euro 28,9 miljard. Over het eerste halfjaar steeg de nettowinst van VW met 31 procent naar euro 2,57 miljard en nam de omzet met drie procent toe tot euro 56,5 miljard.

VW bevestigde zijn winst- en omzetverwachtingen voor heel 2008. Het moederconcern van VW, Audi, Skoda, Seat, Bugatti, Bentley, Lamborghini en de VW-bedrijfswagens denkt dat de autoverkoop dit jaar het record van vorig jaar zal overtreffen. Vooral in Oost- en Centraal-Europa, Zuid-Amerika en Azië neemt de vraag sterk toe, aldus VW.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!