Jumbo bereidt zich voor op consolidatieslag

Door stijging van de inkoopprijzen en de kosten wordt de margedruk in de supermarktbranche hoger. Dat biedt kansen voor overnames, zeggen algemeen directeur Frits van Eerd en financieel directeur Ton van Veen van supermarktketen Jumbo in een gesprek met het Financieele Dagblad.

Om een rol van betekenis te kunnen spelen in de consolidatie sleutelt het bedrijf aan de organisatie. Zo komen er twee nieuwe commissarissen met ervaring in fusies en overnames. “Zelf zijn we niet te koop, daar zijn we veel te trots voor”, verklaart Van Eerd.

In de komende consolidatieslag wil Jumbo opnieuw en ‘selectief’ meedoen, want ondanks de prijsoorlog blijven losse locaties duur. “Om daarvoor klaar te zijn, willen we het eigen huis op orde hebben”, aldus Van Veen. “Als je jaar op jaar met twee cijfers groeit, loop je wel eens achter de feiten aan.”

De supermarktketen zag de omzet in het eerste half jaar groeien met 21,6 procent. Voor geheel 2008 rekent het bedrijf op een groei van vijftien procent tot ongeveer 1,45 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!