‘Piet Boon Zone hoort niet in een achteraf-hoekje’

Op de designweek in Milaan van afgelopen april viel de stand van Piet Boon -Ocean Secrets- bijzonder op. Hier presenteerde de ontwerper zijn retailcollectie Piet Boon Zone. “We zijn vijf jaar geleden begonnen met het bouwen van een merk, dat beloont zich nu.”

Dat retail niet makkelijk is, ondervond Piet Boon toen hij zes jaar geleden Piet Boon Zone startte. Waar de retailcollectie nu door velen enthousiast wordt ontvangen, was dat in de begintijd wel even anders. Boon had tot die tijd vooral naam gemaakt als ontwerper van woningen, waarbij tevens ook het interieur werd aangepakt. Dit gebeurde uitsluitend voor particuliere opdrachtgevers.

“Het werk van onze studio zorgde ervoor dat er steeds meer vraag kwam naar onze meubels. Omdat we het zelf ook wel zonde vonden om niet meer te doen met bepaalde ontwerpen, besloten we een retailcollectie te maken. Juist vanwege de vraag uit de markt hadden we verwacht dat het vanzelf ging lopen. Dat bleek echter niet zo te zijn. De retail zat er niet op te wachten.” In plaats van bij de pakken neer te zitten, zette Boon echter door.

Lees het hele interview in het augustusnummer van RetailTrends, die vandaag verschijnt.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl  

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!