C1000 en SdB zien marktaandeel krimpen

Het afgelopen halfjaar zagen C1000 en Super de Boer het marktaandeel teruglopen in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Inkooporganisatie Superunie en discountformule Lidl zagen hun marktaandeel stijgen. Dat blijkt uit gegevens van marktonderzoeker Nielsen.

Super de Boer zag het marktaandeel verminderen van 7,5 naar 6,8 procent. Schuitema, de voormalige dochteronderneming van Ahold, zag het marktaandeel dalen van 14,5 naar 13,8 procent.

Superunie, waar onder meer Jumbo, Netttorama en Poiesz onder vallen, zag het marktaandeel in de eerste zes maanden stijgen van 29,49 naar 30,7 procent. Lidl zag het marktaandeel stijgen van 3,8 naar 4,6 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!