Huismerk zorgt voor helft omzet AH

Albert Heijn haalt de helft van haar omzet uit de verkoop van huismerken. Dat blijkt uit een bericht in de meest recente nieuwsbrief van vereniging van huismerken PLMA-international, zo meldt supermarktvakblad Distrifood op haar website.

Volgens topman Dick Boer van Albert Heijn bestaat het assortiment, inclusief versproducten, voor meer dan de helft uit huismerken. “Exclusief vers bestaat ons assortiment voor dertig procent uit huismerken”, aldus Boer.

Volgens Boer is groei van het huidige marktaandeel van Albert Heijn (rond de 30 procent), belangrijker dan margebehoud. “We streven naar een groter volume en dat kan betekenen dat je offers moet brengen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!