De omzet van de Nederlandse webwinkels loopt dit jaar op tot zeker 5 miljard euro. Dat is een toename van 28 procent ten opzichte van 2007, zo meldt het Algemeen Dagblad.
“De non-foodsector op internet groeit dit jaar met veertig procent, dat is in deze onzekere economische tijden fors te noemen. De consument blijft ondanks de kredietcrisis en de angst voor omvallende banken gewoon zijn mp3-speler, games of boeken via een webwinkel kopen”, verklaart Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “In goede en slechte tijden blijven de webwinkels het goed doen.’’
De brancheorganisatie voor webwinkeliers bracht gisteren de omzet over het eerste halfjaar 2008 naar buiten. Het online shoppen groeide volgens onderzoek van Blauw Research met 24 procent naar een omzet van 2,3 miljard euro. De online koper besteedde gemiddeld 337 euro, een groei van zes procent ten opzichte van een half jaar geleden.
“Deze toename komt doordat steeds meer nieuwe consumenten webwinkels weten te vinden”, verklaart Jongen de groei. “De eerste zes maanden kwamen er 700 duizend nieuwe kopers bij.”
Winkelen op het web groeit
Gepubliceerd op 1 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0