Narrowcasting en rfid veranderen winkelvloer

Radio frequency identification (rfid) zal de winkelvloer ingrijpend veranderen. Dit bleek tijdens de onlangs gehouden retailbeurs Euroshop, die plaatsvond in Dusseldorf. De beurs stond vooral in het teken van technieken die mogelijk zijn geworden dankzij de toepassing van rfid-chips. Deze chips, die ieder afzonderlijk product kunnen herkennen, zullen het in de toekomst voor klanten onder meer mogelijk maken om hun producten zelfstandig af te kunnen rekenen, zonder tussenkomst van een caissiere. Een andere mogelijke toepassing van rfid is het plaatsen van monitoren in kledingwinkels, die de klant meteen kunnen laten zien hoe de kleding staat.Insiders benadrukken dat rfid eveneens grote gevolgen kan hebben voor instore promoties. Zo kunnen er bijvoorbeeld aanbiedingen of reclameboodschappen aan producten worden gekoppeld. Op de beurs bleek ook dat de aandacht voor narrowcasting, het plaatsen van beeld- en informatieschermen in winkels, blijft toenemen. In Nederland begon Primera onlangs met het plaatsen van deze schermen, evenals de Engelse supermarktketen Tesco. In Duitsland blijft de aandacht voor narrowcasting nog wat achter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!