Serviceniveau in winkels afgenomen

Het serviceniveau in de Nederlandse winkels is volgens de MKB Winkelraad fors afgenomen doordat de afgelopen 2 jaar er bijna 30.000 banen zijn wegbezuinigd. Ook vindt de Winkelraad bij monde van voorzitter Jan Meerman dat in de detailhandel veel te weinig aan opleiding wordt gedaan. De MKB Winkelraad pleit voor het investeren in gemotiveerde medewerkers. “Dat haal je er als ondernemer dubbel en dwars uit. Recent onderzoek wees uit dat voor elke euro die je erin stopt, je er twee terugkrijgt”, zegt MKB Winkelraad-voorzitter Jan Meerman in het AD. Hij reageert op de klachten die lezers van het AD hebben geuit over het serviceniveau in de winkels. De redactie had lezers opgeroepen om te reageren op de vraag “Service in de winkel: top of flop?”. In driekwart van de gevallen klaagden de AD-lezers over onvriendelijk, onkundig en te jong personeel. EZ-staatssecretaris Karien van Gennip vindt, dat de het Nederlandse winkelpersoneel veel kan leren van de detailhandel in de VS. “De omgangsvormen zijn daar toch beleefder. En als het om service gaat, is Amerika een prima voorbeeld” aldus Van Gennip.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!