C1000 ziet omzet stijgen

Supermarktketen C1000 heeft goede resultaten behaald in de eerste drie kwartalen van dit jaar. De gestegen omzet is volgens moederconcern Schuitema vooral te danken aan de invoering van de C1000 Oranje-formule, waarbij onder meer broodafdelingen werden omgebouwd tot bakkerijafdelingen. Dat heeft Schuitema donderdag bekendgemaakt.

De gemiddelde weekomzet per winkel lag 5,8 procent hoger dan in de eerste drie kwartalen van 2007. De detailhandelsomzet steeg met één procent naar bijna 3,2 miljard euro. De omzet van moederbedrijf Schuitema bleef vrijwel stabiel op 2,5 miljard euro.

Inmiddels is een op de vier C1000-winkels ingericht volgens het nieuwe C1000 Oranje-concept, waarmee in 2006 een begin werd gemaakt. Het is de eerste keer dat Schuitema uitspraken doet over de effecten van de nieuwe formule op de verkopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!